Showing posts with label Hand Bouquet. Show all posts
Showing posts with label Hand Bouquet. Show all posts

Handbouquet #14: Artificial Flowers

Assalamualaikum... 4 bulan x update! Sedihnya!! Aug - Dec 2013 adalah masa yg sangat bz utk Nelly. Semua x menyempat nk buat. Semua last minit... Sori sangat2 dengan pemenang2 GA.. Dpt HB x seperti yang dijanjikan... Contohnya Honey Lalala... Dia request felt flower tp memang x sempat sangat nk buat, terpaksa ganti dgn artificial flowers sj. Mesti Honey kata "eleh, klu setakat ini, better bt sendiri... " Sorry Honey.... Bru singgah blog Honey.. tahniah! Bakal jd mum... :)



Paling sadis ms nk siapkn HB ni, asik blackout ja. Mcm kitaorang x bayar bil letrik pula. Washing machine makcik jiran sebelah smpai rosak taw... Mmg geram sungguh... 10 jari memohon keampunan dari Honey sebab bg HB artificial flowers... 

Mudah-mudahan 2014 ni akan kembali aktif... Tp 2nd baby da OTW da ni.... Hehehe... 

P/S: Mood excited upload gambar sebab da ada watermark official! Yeay!!

Black and White Flower Bouquet

Here's some tips to all B2B out there. If you have a really tight budget for your hand bouquet and you need or have to use for more than one occasion, then opt for black & white flower bouquet. Trust me, the colours will definitely match any dress colours you're about to worn... 

Here's some example of the black and white flower bouquet. Looks like I'm gonna have to DIY one of these sooner or later.... 





Elegante isn't? 

Handbouquet #14: Fabric HB for Iezana

Minta maaf sebab lama sgt x update... Ni quick update for Iezana's HB last month. Dia minta kaler combination of baby blue and red apple utk fabric flowers. Then added elements of pearl and lace... 





Since xtau mn mau letak lace, sy decide letak atas pemegang HB tu.... 



Happy fasting people... :)

Handbouquet #13: Rose Buds

Assalamualaikum semua.. Apa khabar? Selamar hari Khamis.. Yang kerja gomen tu pakai baju batik x? Hihihi... Kadang2 x fhm bc sesetengah status kawan yg kerja dengan gomen. "Mlsny pakai baju batik..." "Rasa macam umur tambah 10 tahun pakai baju batik..." Kenapa ka? baju batik cantik apa? Kamu sj yng beli corak x lawa... hikhikhik... 

HB kali ni ditempah oleh Farah Izyan. Tempah last minit. Nasib baik dia mnt bunga spiral. Sebab bunga ni senang & cepat buat... 


Dia request nak add pearl kt tengah2 bunga tu supaya naik kaler katanya. Minta kombinasi warna Bright Pink dengan Peach. 


Akhir2 ni suka ambik gambar HB dalam basket rotan.. hahaha... Sebab senang nak letak berdiri. Dia xjatuh... Kalau anda berminat bole emel ke mrsnellybouquet@gmail.com atau isi order form di SINI. Terima kasih.... 

Handbouquet #12: Spiral Turquoise and Cream

Another hb for cik Anna. Now da tkr status jd puan..


Utk makluman semua, sy da bt 1 blog personal. Jemput singgah k all.. astoldbynelly.blogspot.com

Handbouquet #11: Petal Black plus Yellow

Ms bt hb ni lgu black and yellow black and yellow bermain2 d fikiran. Kadang2 lgu hitam kuning hitam kuning.. Go tiger.. Gogo tiger... Amboi... Pujuk hati sndri la 2. Rsau x sempat hntr.. Hehehe.. Sorry Puan Anna.. Lambat..


Kalau anda berminat, sila emel ke mrsnellybouquet@gmail.com k.. Atau like FB kami dan PM... 

Handbouquet #9: Si Bintang2 Fabric

Another new hb code for Mrs Nelly Bouquet... Bintang2. I've published this before but it's not the finished product. So, here's the full image of it. This one is for Cik Anna.

~ This original version was just for a try out ~
~ I figured the handle is a bit long ~
~ I decided not to add collar because I thought they're cute without it... ~
~ n_n ~
It's such an honour to be part of someone's wedding.... Selamat Pengantin baru to the couple... 

Handbouquet #8: Two Shades of Purple

Ni HB ke-2 utk Sha...

Code: Petal
Colour: Shades of Purple
Material: Felt 

Malas mau tulis panjang2... Layan gambar shj la.. 


Utk Sha, Selamat Pengantin Baru... Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat....

Handbouquet #7: The Amazing Pink & White... Revealed.

Assalamualaikum... Hari ni baru berkesempatan update blog sebab agak busy akhir2 ni... Sorry y'all. Ceh.. mcm la ada org tertunggu2 update kita kn... =.=

Handbouquet kali ni kaler bright pink dan Mrs N mix dgn pure white sebab nak naikkan seri bunga2 tersebut. 1 kaler x brp menarik la... 

Kali ni kita tambah pearl sebab kengkawan komen nmpk kosong bila x letak apa2 kat bunga spiral 2.... 


Sesiapa yg attend wedding Sha msti da notice HB ni kan... Bouquet ni sebenarnya overdue sebab sy TERLUPA!! Buruk perangai kan... Bulan April dgn Mei sgt2 memenatkan dan mengkonpiuskan diriku ini sebab kerja banyak sgt. Sampai xtau nk buat yg mn 1... bole x? 


Code: Spiral 
Color: Bright Pink + Pure White 
Material: Felt with White Pearls... 

Sesiapa yg berminat bole la is order form. Bole juga ajukan pertanyaan di mrsnellybouquet@gmail.com. Jangan lupa like kami d FB k!!! Bye.... 

Handbouquet #6: The Amazing White and Pink

This HB was way too overdue but hopefully I can courier it tomorrow. Last week was a very hectic week for me as I was hit by a motorcycle and the rider doesn't even bother to step down from his bike to apologize. Gara2 nak kejar lampu hijau & xmau ambik risiko mencalarkan badan kereta org, dia lebih rela langgar saya... T_T


HB ni berdua sebenarny tp yg 1 x sempat snap pic lg.. Hopefully tonite I can wrap it inside a box.... To the receiver, I'm very sorry for the delay!!! 

Handbouquet #5: Si Ceria Pink

Selamat hari Isnin semua... Akhirnya debaran Pilihanraya ke-13 da pun berakhir... MUAK sgt da dengar cerita politik ni.... Bhosan hokeh. Bukan xmau ambik kisah tp terlalu banyak cerita negatif yang dicanang sampaikan benda positif pun da x nmpk da... 

Berbalik kepada cerita hand bouquet, bunga ni sy buat secara suka2 shj tp x sangka pula menjadi seperti dlm gambar yg orang lain tunjuk.. Comel sj bunga ni.. ceria sgt pla 2... Mudah-mudahan si penerimanya suka... :)

Code: Cheria
Colour: Hot + Bright Pink
Material: Felt
Simple shj cara2 membuat bunga ni.. Nanti ada masa, Mrs N post tutorial k... Mn tau ada yang berminat, bole la cuba buat sendiri... :p

Handbouquet #4: Peach Creamy

Bunga tangan fabrik style #2... Bintang2... Kombinasi warna peach dan cream.. Tp kaler peach tu da mcm kaler oren pla dlm gmbr sebab pilih peach yg pling terang.

1st trial bt bunga ni... Alhamduliah, jadi jg biarpun x berapa perfect. Tp Mrs N mmg suka bt bunga yg x perfect sebab bunga real pn mmg x perfect kn. Itu yg buat ianya cantik.... ;-)

Code: Bintangku
Material: Satin
Color: Cream + Peach
Bunga ni bakal terbang menemui pemilikny x lama lg.. Sabar k...

~ Close Up ~ 
Nti sy post gmbr full ok...

Kalau berminat bole emel di mrsnellybouquet@gmail.com atau isi order form ni... 

Terima kasih semua. Selamat berhujung minggu.. 

Handbouquet #3: Mix of Spiral Flowers

~ Made of fabric and felt material ~
~ Sgt suka rolled fabric flower ni tp agak pyh jg mahu bt ~
~ Hot pink yg sgt terang as requested... Nasib baik kedai 2 ambik stok awal.. ~
Bunga spiral ni sgt payah nk arrange sebab dia bulat dan utk pastikan ianya rapat dan x tinggalkn ruang yg agak ketara antara satu sama lain adalah sgt impossible. So, terpaksa mix dengan rolled fabric flower utk bt dia nmpk rapat. Tiba2 semangat nak buat bunga tangan ni.. :-)

Handbouquet #2: Purple + Turquoise Felt Flower

Assalamualaikum... Lamany x update blog ni... Kebizian melanda spnjng mgu. Baru la merasa penat mengurus parti hari jadi anak sendiri. Selalu dtg tgl mkn shj lg.... Baby pla jenis yg takut dengan org.. sepanjang majlis jenuh pujuk spy x menangis bila tetamu tegur... sigh, dlu bkn main ramahny lagi... X nak duduk, asyik mnt dukung shj... Jenuh la mama... ibarat mengangkat 10 kg beras... (berat Sofie da 9.9 kg). Abis muscle keluar... 

Anyway, ini adlh rupa bru bunga tangan petal felt buatan Mrs Nelly Bouquet.. Bole baca review dkt cni... Kalau ada yg x puas ati dgn buatan sblm ni (konfirm ada), Mrs N minta maaf bebanyak... 




Bak kata Ayong, handle & collar bunga boleh diperbaiki lg.. Insya-Allah, akan diusahakan... 

p/s: Thanks for the review.. I appreciate it very much.

Fabric Handbouquet #1

Pernah post perihal handbouquet yg 1 ni... Agak sibuk akhir2 ni kerana tgh nervous memikirkn birthday party yg pertama buat anak dara kami... :) Baju sj cari smpai 2 mgu.. Tup2 lepas beli, ada 1 online shop share gmbr baju yang sama... SERUPA hokeh. Paling x best sebab hargany 2x ganda lbih murah. Cuma yg ni 1 shj la kalerny.. xpa la.. rezeki baby.. 

Fabric HB ni kira 1st produk yg complete la bg Mrs Nelly Bouquet.. Terima kasih kepada yg request... seronok buat biarpun jari siap tercocok2 jarum.. hehe... 

Snap gambar dlm keta.. huhuhu... 

DIY #2: Paper Crepe HB

Adik lelaki Mrs Nelly bakal bertunang hari Sabtu minggu ni. Bakal tunang dia ada request nk bunga tangan dari felt utk majlis 2 nti. Tp ntah kenapa mood nk berkraf felt x dtg2 biarpun tgl nk gubah jd bunga tangan sj. 

Kebetulan ada bli crepe paper in assorted colours baru2 ni so ambik keputusan untuk cuba bt bunga dari crepe paper pla. Bakal adik ipar sgt suka kaler Royal Blue. Utk HB felt 2 dia request nk kaler putih dgn biru tua tp memandangkan crepe paper 2 xda bli warna putih so terpaksa campur dgn kaler biru muda.. Biarpun 1st time buat tp suka sgt tgk hasilny... Kaler 2 kot yg bt bunga ni nmpk cantik... :)



Tumpang letak atas tray hantaran sebab otw siapkn hantaran dorg.. :p

Turqouise Pink Bouquet

I fell in luv with the color combination instantly... Nice rite? I love how it blended well together.
A quick view of my upcoming project.


Cheers everyone... 

Simply White and Red

A simple combination of white and red would make a huge impact sometimes, especially when people considered the colors as symbols of purity and love. I would say that this was one of the simplest request among all other requests. Here's the pictures.




Color: Pure White
Code: Single Colored Petal
Material: Felt

So, what do you think of this bouquet? Pretty much? 

Interested? Just fill in the order form... Or, simply email me your inquiry.

p/s: Congratulations to Fateha. 

Giant Flower for Bouquet

Hello y'all.... I stumbled upon this interesting idea of Giant flower for bride's bouquet... What makes me so excited about it was it comes with a complete tutorial on how to produce the giant flower. So, having some time to spare today, I decided to give it a try. It may not as big as shown in the picture below but it's my 1st trial... Practice makes perfect right ladies? wink wink.. 


Tutorial & image courtesy from here...
..... and these were what I managed to make:

~ Each flower were 5cm in diameter ~
~ There're supposed to be purple ~
I'm not sure how many of you is willing to hold 1 giant flower for your e-day but you may use it as decoration or for bridesmaids. 

If this is for sale, how much would it cost? Kinda need your help here... Voice out your thought ya.... Thank you!    
All Right Reserved to Mrs Nelly Bouquet | Template Design By Cik Jari Manis